Kuo persivalgymas gali būti naudingas?

Ar susimąstėte kada nors kodėl vėl ir vėl persivalgote? Kokios mintys ateina į galvą? “Ai, ir vėl man užplaukė kažkas?“ “Tai jis(ji) buvo kaltas(a)!“ “Turėjau susilaikyti, esu bevalis(ė).“ “Taip visada nutinka, kai grįžtu namo“. “Neturėjau ragauti (pirkti) šio maisto.“ Turbūt panašios, arba visai ne.

Kiekvienas persivalgymas turi savo kalbą. Tokiu būdu kūnas mums siunčia signalą, kad kažkas negerai. Tai ne tik eilinis mūsų paslydimas, bet ir puiki galimybė išgirsti vidinį žmogų. Kadangi esam įpratę klausytis savo proto daugiau nei vidaus, iš pradžių gali būti keblu įsiklausyti kas negerai. Štai klausimai, kurie gali Jums padėti.

Kodėl tai įvyko?

– Gal patyrėte stresinę situaciją?

– Gal daugiau kaip 4-5 val. buvote alkanas(a) ir Jūsų alkis buvo labai stiprus?

– Gal ilgai dirbote ir pervargote?

– Gal lyginote save su kitu asmeniu ir po to niekinote?

– Gal turėjote lūkesčių savo ar kitų atžvilgiu, kurie nepasiteisino?

– Gal patyrėte smurtą, agresiją?

– Gal jūsų gyvenime pristigo malonumų, kurių sau neleidžiate?

– Gal kažkam nesugebėjote pasakyti “ne“?

– Gal iš visų jėgų stengiatės pakeisti kitą žmogų ir tai Jums nepavyksta padaryti?

Kad suprastumėte, kas vyksta, paimkite popieriaus lapą ir pradėkite rašyti. Paklauskite savęs, kaip aš jaučiuosi čia ir dabar. Dar geriau pradėti tai daryti iškart, kai kyla noras persivalgyti. Išliekite savo pyktį, užrašykite, kaip save šiuo momentu vadinate, ir visus kas būtų, jeigu būtų. Vėliau, kai busite stabilios nuotaikos, perskaitykite. Paryškinkite tuos žodžius ir sakinius, kurie jus stipriausiai įtakojo. Atleiskite sau už tai, ką padarėte ir nebauskite (nei mažesniu maisto kiekiu, badavimu, vėmimu, nei sportu, nei malonumų atėmimu, kas bebūtų).

Paklauskite savęs, ką galėjote padaryti kitaip (išskyrus “neprisiryti’)?:

pakeisti aplinką,

padaryti pertrauką ir leisti sau pailsėti,

pasirūpinti, kad valgytumėte reguliariai ir pakankamai,

eiti miegoti po … val.,

nežiūrėti televizoriaus valgymo metu,

susikoncentruoti į valgymą, pajusti maisto skonį,

pasakyti kitam žmogui, kad jus įskaudino jo žodžiai ar poelgis,

atrasti malonią veiklą ir ja užsiimti,

valgyti tai, kas skanu, ne tik naudinga,

išjungti kalorijų skaitliuką,

nesisverti.

Jei atradote, kas Jums padėtų, padarykite tai, dėl savęs. Ir pamatysite, kad Jūs jau kai ką apie save supratote ir kažką tikrai galite padaryti.

Kitas dalykas, dėl negatyvių minčių ir niekinimo. Paprastai su tuo pačiam ne taip lengva tvarkytis, tad siūlyčiau kreiptis pas profesionalą. Šiaip yra daug vertingos literatūros, bet kas tinka būtent Jums, nėra taip lengva atrasti, be to, populiarioji psichologija dažnai nuveda klystkeliais, todėl gerai būtų iš pradžių konsultuotis.

Tikiuosi ši informacija bus Jums naudinga.

Kaip dainuoja Sasha Song “žinok, mes galim tai padaryt kartu“ 😉

Reklama

Įrašo “Kuo persivalgymas gali būti naudingas?” komentarai: 4

  1. protas gudrus, jis ieskos pasiteisinimu kodel paslydo. yra labai geras budas uzbaigti persivalgymus, tai imti ir sustoti. cia ir dabar. ne rytoj, ne atidedant, o dabar, isbuti ir isgyventi atsisakymo prisiryt skausma. Su laiku skausmas mazeja, blanksta, po keliu dienu, po savaites skrandis susitraukes ir norisi maziau, persivalgyt ne tai, kad netraukia, bet ir nepatogu, nemalonu, ima uztekti tiek, kiek yra.

      • reikia bandyti bandyti, nuolat bandyti. Galbut reiks 1000 kartu bandyti sustoti, ir vienas is ju bus pats pirmas sustojimas. Reikia sau sakyti AS GALIU SUSTOTI, as tai PASIRENKU.
        Kodel sunku ? Kodel ne paprasta ?
        todel kad i kalna lipti visada sunkiau, o nuo jo riedeti ir smagu ir lengva.

      • Taip, sutinku, nustoti persivalgyti tiesiog būtina. Tačiau negali sau liepti tiesiog nustoti ryti, kaip ir liepti nustoti jausti tai ką jauti. Keblu dėl to, kad negali to padaryt tiesiog valios pastangomis. Reikia atrasti priežastį dėl ko persivalgoma ir rauti piktžolės šaknis, o ne jos galvą. Kitaip reikalai linkę atsinaujinti.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s