You are beautiful

1351010049 Bodies are beautiful at every size. Peoples’ bodies aren’t good or bad, right or wrong—they’re just different. And it’s the diversity of bodies that adds to their beauty. You can’t compare your body to someone else’s because your body isn’t meant to look like any other body.

bodies

There will always be someone thinner or heavier than you. Someone shorter or taller.Someone more attractive by someone’s standards or less attractive by another’s. Someone with smaller or bigger hips. Someone with a flatter or rounder stomach. Someone older or younger. But there will never be another you. So celebrate what makes you different. It’s what makes you beautiful. 🙂

Man labai patiko šios merginos užrašyti žodžiai, kažkur forumuose…

Daug moterų, kurios kovoja su maistu, savo svoriu, kūnu atideda savo nuostabų gyvenimą „geresniems laikams“ laukdamos, kada sulieknės. Vietoj to, kad bandytumei atitikti moters grožio visuomenės standartus, priimk savo unikalumą ir gyvenimo dovaną, kurią gavai, džiaukis savimi ir tave supančiais artimais žmonėmis.

Šiandien norėčiau pasidalinti informacija apie kūno vaizdą.

Kūno vaizdas yra:

  • tai, kaip mes vertiname savo kūną vizualiai
  • tai, kaip mes jaučiamės, ką galvojame ir ką sau kalbame apie savo kūną
  • mūsų supratimas apie tai, kaip kiti vertina mūsų kūną
  • tai, kaip mes elgiamės su savo kūnu

Vieno universiteto studentų tyrimai parodė, kad 74,4 proc. moterų nuolatos arba labai dažnai galvoja, kaip jos atrodo. Vyrai irgi ne išimtis. 46 proc. normalios kūno masės vyrų taip pat susirūpinę savo išvaizda. Problema tame, kad užsisuka užburtas ratas: kuo daugiau žmogus koncentruojasi ties savo kūnu, tuo labiau linkęs apie jį blogai galvoti. Prastas kūno vaizdas sustiprina perdėtą svorio/kūno formų kontrolę.

Kas turi įtakos kūno vaizdui?

Kūno vaizdas teigiamas ar neigiamas susiformuoja dėl daugelio dalykų:

  • šeimos narių, draugų ir kitų žmonių pastabos apie mūsų išvaizdą
  • mūsų idealai apie kūno išvaizdą
  • kaip dažnai mes save lyginame su kitais
  • polinkis kreipti dėmesį į idealizuotą kūno vaizdą labiau nei į normalų
  • fizinio aktyvumo patirtis
  • seksualinės, fizinės ar emocinės prievartos patirtis
  • jutiminė patirtis, įskaitant malonumą, skausmą, ligas

Pozityvus ir negatyvus kūno vaizdas

Mes turime pozityvų kūno vaizdą, kai savo kūną vertiname realistiškai ir tuo pačiu esame juo patenkinti tokiu, koks jis yra. Pozityvus kūno vaizdas remiasi supratimu, kad sveikas patrauklus kūnas gali būti įvairių dydžių ir formų.  Sveikas kūno vaizdas reiškia, kad mes atskiriame savo kūno vertinimą nuo mūsų savigarbos ir nepraleidžiame pernelyg daug laiko nerimaudami ir rūpindamiesi maistu, svoriu ir kalorijomis.

Neigiamas kūno vaizdas turi iškreiptą suvokimą apie kūną ir formas (pav. tik lieknas kūnas yra gražus), kelia nerimą, gėdos jausmus dėl išvaizdos. Žmonės, turintys neigiamą kūno vaizdą, linkę galvoti, kad jų kūno dydis ar forma yra asmeninės nesėkmės ženklas ir kad kūnas yra svarbus jų vertės rodiklis. Prastas kūno vaizdas įtakoja psichinę sveikatą, susijęs su žema savigarba, nerimu, depresija, seksualinės funkcijos sutrikimu, dietomis ir valgymo sutrikimais.

m215585222Kodėl dauguma žmonių nepatenkinti savo kūnu?

Dėl šiuolaikinio kūno idealo. Šiuolaikinės moters idealas ir spaudimas jį atitikti pasidarė itin negailestingas. Lieknumas tampa panacėja, nepaisant to, kad fiziologiškai moters kūnas yra linkęs turėti minkštas, putlias formas. Vyrams peršamos hiper raumeningos formos ir tai tiesiogiai siejama su vyriškumu. Tokie idealai ne tik biologiškai nepasiekiami daugumai žmonių, jie yra grėsmingai pavojingi. Mažesnis, nei būtinas moters kūnui riebalų kiekis sumažina hormono estrogeno gamybą ir gresia vaisingumui. Tuo tarpu visuomenėje „nereikalingi + riebalai“ ir „probleminės + kūno vietos“ yra neatskiriami ir dažnai minimi žodžių junginiai.  Kiekviena diena mums sakoma, kad šitokie idealizuoti kūnai yra normalūs, geidžiami ir pasiekiami. Kuo daugiau lyginame save su šiais idealais, tuo labiau kyla nepasitenkinimas savo kūnu, mes jaučiamės nevykėliai jei nesugebame jų pasiekti ar išlaikyti visą likusį gyvenimą.

Šeima, draugai ir mylimieji

Jei mes užaugome apsupti žmonių, kurie daug laiko skiria savo išvaizdai ir/arba mūsų, arba pergyvena kaip ir kiek jie valgo ir sportuoja, mes, ko gero, busime ne išimtis. Draugai ir pažįstami žmonės, kurie daug kalba apie drabužius, įvaizdį, patrauklumą interpretuoja savo ir kitų grožį irgi daro mums didžiulę įtaką. Mes siekiame priklausyti tam tikrai socialinei grupei ir, kad būtume priimtini, turime atitikti jos „normas“. Vyrai, ypač jauni, kreipia ypatingą dėmesį į lieknas moteris, todėl „neideali“ moteris dažnai ima galvoti, kad ji neverta meilės ar dėmesio ir dėl to kaltas jos kūnas. Panašiai vyksta ir su „išoriškai nepatraukliais“ vyrais.

Ar storumo jausmas iš tikrųjų kalba apie mūsų kūną?

Susirūpinimas kūnu, net neigiamas, dažnai gali atitraukti mūsų mintis ir suteikti laikiną palengvėjimą kenčiant nuo kitų per sunkių mūsų gyvenimo problemų. Kai išgyvename sunkius jausmus, kai nežinome kaip elgtis, kai sprendžiame sudėtingas problemas, kuriems nėra paprasto ir greito sprendimo, nesąmoningai galime perkelti savo dėmesį į kūną. Sunkumo momentu kyla noras gauti paprastą ir konkretų atsakymą, kad jaustumėmės suprantantys ir kontroliuojantys situaciją.

Bet iškyla tok dalykas, kad kiekvieną kartą, kai mes perkeliame nepasitenkinimą ant mūsų kūno ir po to stengiamės jį „pataisyti“, mes ne tik įsikukame į beprasmę kovą su valgymu/nevalgymu, bet taip pat neįsitraukiame į tikrųjų problemų sprendimą, dar labiau tolstame nuo mums taip reikalingų pokyčių.

Ką gali padaryti, kad pagerintumei savo kūno vaizdą?

Ginčykis su žiniasklaida. Jos pranešimai yra tik gyvenimo interpretacija ir dažnai neatspindi jo viso, plataus ir realaus. Siekiama arba labai pagražinti arba labai apjuodinti įvykį ar asmenį, kad susilaukti daugiau dėmesio iš auditorijos. Mes galime pasirinkti filtruoti informaciją ir tai padės mums suprasti kuo norima, kad mes patikėtumėme ir po to pasirinkti ar mes norime tikėti ta ar kita žinia. Taip pat galime oponuoti ir pasipriešinti, kai mes pamatome ar išgirstame žinią, kuri priverčia mus blogai pasijusti apie savo kūną.

Atsiribok nuo skaičių. Nei svoris, nei KMI nesuteikia mums išsamių žinių apie kūno sudėtį ir sveikatą.  Rūpinkis savo kūnu, mankštinkis ir sveikai valgyk tiesiog savo malonumui be siekio jį pakeisti. Turėk aukštesnių gyvenimo tikslų.

Atsisakyk svarstyklių. Iš tiesų, sunku siekti priimti savo kūną ir pasitikėti juo, jei vis užlipate ant svarstyklių ir pasitikrinate. Jei „viskas gerai“, tuomet leidžiate sau gerai jaustis tą dieną. Jaustis savimi yra VISUOMET GERAI, neleiskime metalo gabalui pasakyti apie save kitaip.

Suprask, kad negali pakeisti savo kūno tipo ar jis kiek raumeningas, stambus ar apvalus, reikia suprasti jo genetinius ypatumus ir dirbti išvien su juo. Galvoti apie jį, kaip apie jūsų  individualybės dalį, o ne kaip apie tą, kuris jus apriboja.

Nustok lyginti save su kitais. Tavo fiziologija yra unikali, ir tiesiog negali atplėšti dalį savojo aš ir pakeisti jį į kito žmogaus. Tyrimai tik patvirtina, kad dažnas savęs lyginimas su kitais turi didelę įtaką neigiamam kūno vaizdui.

Ribok kasdienius kūno tikrinimo ritualus. Mokslininkai taip pat nustatė, kad žmonės daug laiko praleidžiantys prie veidrodžio ar dažnai pasitikrinantys dėl tikėtinų kūno trūkumų pablogina savo kūno vaizdą. Vietoj to, pertvarkykit savo gyvenamą erdvę taip, kad kuo mažiau tektų vaikščioti pro viso ilgio veidrodžius.

Judėk ir džiaukis savo kūnu ne dėl to, kad privalai tai daryti, bet todėl, kad pasijustum stiprus, energingas ir atsipalaiduotum. Vaikščiojimas, plaukimas, važiavimas dviračiu, šokiai, – yra daug veiklų, kurios, atliekamos su saiku, teikia pasitenkinimą vietoj griežtos kūno kontrolės.

Praleisk laiką su žmonėmis, kurie turi sveiką požiūrį į maistą, sportą ir į savo kūną, kad galėtum pats tuo požiūriu „užsikrėsti“. Be to, nepamiršk parodyti gerą pavyzdį kitiems susilaikydamas nuo kalbų apie riebalus, dietas ir panašius dalykus.

Praktikuok stabdyti negatyvias mintis apie save ir savo išvaizdą iš karto, kai tik jas pastebėsi. Atsisakyk vertinti ir kritikuoti savo kūną, jo esamus ar tariamus trūkumus. Geriau koncentruokis ties privalumais  Tu GALI perprogramuoti savo negatyvią vidinę kalbą, atpažinęs niekinančias mintis, jas užsirašęs ir suradęs joms realistišką teigiamą pakeitimą. Šis iš pradžių labai sunkus darbas ilgainiui pasiteisina.

Puoselėk savo vidinį „aš“. Ieškok vidinio nusiraminimo, praktikuok tikėjimą, praleisk prasmingai laiką su kitais žmonėmis. Atmink, jei nesurasi būdų kaip valdyti stresą, nerimą ar pykti, tikėtina, kad būsi labiau kritiškas savo kūnui.

Pastebėk, kokiu mastu tavo savigarba priklauso nuo tavo išvaizdos. Mums dažnai yra sakoma „atsikratyk nereikalingų kilogramų, gelbėjimosi ratų, turėk plokščią pilvuką ir pan. ir tavo gyvenimas pasikeis“. Tokiu pamatu grindžiamą pasitenkinimą visada lydės nesėkmė ir nusivylimas. Toks įsitikinimas neleidžia mums ieškoti būdų kaip ir tikrųjų pagerinti savo gyvenimą.

Praplėsk savo supratimą apie sveikatą ir grožį. Pasidomėk apie žiniasklaidos spaudimą, mados ir TV industriją, kokias būdais paprastas žmogiškas kūnas „stilizuojamas“ ir pateikiamas masėms. Paieškok internete kitokių, realių žmonių nuotraukų ir figūrų. Foto, Tv menas yra tik menas, skirtas parodyti, bet neverčiantis tave pasijusti menkesniu  Skirk laiką kitokių žinių apie svorį ir sveikatą paieškoms ir būsi maloniai nustebintas.

Suprask grožio būtinumo prielaidos absurdiškumą. Teiginys, kad grožis ir forma yra pagrindinis intelekto, charakterio, sėkmės rodiklis yra visiškai klaidingas. Palaikyk žmones, kurie gyvena toli nuo tokių apibendrinimų.

Skiriu savo mylimam kūnui, kurį ilgus metus kankinau ir laikiau lieknumo kalėjime,

Saulužė

parengiau pagal www.healthyweightnetwork.com ir http://brown.edu

Dove-Real-Beauty-Campaign-1024x544P.s. rekomenduoju paskaityt šias knygas (jei kurią gausite, norėčiau paskaityt ir aš, atsišviesti 🙂 )

beautiful-you-coverhealthateverysizeread_my_hips_cover_gqkl-e1313623737625takingactionovercomingemotionaleating0767903625.01._SCLZZZZZZZ_

Įrašo “You are beautiful” komentarų: 12

  1. labai suprantu, pritariu, bet panaudoti praktikoje – niekaip neišeina : ( pažiūrėjau iš šiandienos nuotraukas – kokia didelė mano šikna, galvoj tik viena mintis. nu man ji visai patinka, mėsinga, moteriška, bet vis tiek didelė, galėtų būti mažesnė : (( kodėl pas kitas mažesnės… galėčiau mažiau valgyt… ajajaj, ir vėl viskas iš naujo 😀 perskaitau šitą, pažiūriu į tą nuotrauką apačioj, nu visos man jos storos ir tešluotos ir baisios. nenoriu tokia būt. kaip gražu lieknas, treniruotas kūnas. bet tai durna. ratas apsisuko dar kartą.

    • Tikiu, kad kažkada ir tavo matymas prasiplės :), gyvenimas yra daug platesnis ir nuostabesnis, nei tik 3 proc. natūralaus lieknumo 🙂
      O dėl paskutinės nuotraukos, tai joje pačios liekniausios iš visų šių nuotraukų merginos, plius ji labai stilizuota ir su fotošopu nemažai padirbėta. Bet esmė ne tame, pažiūrėk į jų šypsenas ir spindinčias akis, jos patogiai jaučiasi būdamos savimi. Gyvenimas yra žmogaus viduje (arba jo nėra), ne išorėje.

  2. Grazi ir liekna figura reikalinga sokejoms, aktorems, scenos artistems, manekenems, milijonieriu zmonoms. O kam gi figura liesa reikalinga vaikus auginanciai mamai ir virsvalandzius dirbanciai darbuotojai ? Nereikia kreipti demesio i zurnaluose mirgancius dietu pasiulymus, protingi zino kad tai absurdas. Cia tas pats kas dantu pastos reklama, reklamuoja tik kelias, ir jos jau iseina turi buti ‘geriausios’, bet nuejus i parduotuve gali issirinkti is 30. Ir visos panasios. Moters zurnalas gana moteriskas, ten apie dietas taip smarkiai neklykia.

    • Milijonierių žmonoms, sakai? O kas čia per profesija? 🙂
      Juokauju, žinoma. Tik liūdna girdėti, kad neva tik būdama liekna gali įsipaišyti į tą grožio standartą. Aš jaučiuosi verta būti šalia milijonieriaus figūros atžvilgiu :))

  3. na, pvz. aš, būdama stora niekada nebuvau spindinti ir laiminga : ( niekada nėjau per miestą pakėlus galvą, pasitikinti savimi ir besijaučianti gražia. o sulieknėjus tokia einu labai dažnai. ale kaip tą lieknumą su normaliu smegeninės darbu suderint 😀 nes tai nu įmanoma, bet man regis, kad mes, turinčios šiokių tokių VS, esam tiesiog labai kraštutinumų žmonės.

  4. Migle, as panasiai… pakiles keletu kilogramu svoris man kelia diskomforta, kazkas lyg kliuna, ne mano. Gal ir nereikia, jei kliuna. Krastutinumai budingi ne tik ‘valgau-nevalgau’, o ir visur kitur. bent pas mane. kazkas turi parodyti pilka spalva arba viduri, nes pati reaguoju tik i balta arba juoda.

    • Tai tik mes pasirenkame kaip mąstome: stora-bloga, stora-tai ne aš. Na kažkam gi reikia ir storu būti 🙂 Ir išvis, man nepatinka žodis stora. Moteriškų formų, minkšta, apvali, putli – labai gražūs žodžiai. Aš vis dažniau einu pakėlusi galvą ir su šypsena, turbūt nepatikėsit, bet tai tikra laisvė jaustis patogiai ir patraukliai būnant savimi ir viduje ir išorėje. Kai galvoje ėme šviesėti, tai ir akys sužibo. Buvo be galo sunku tai padaryti, keisti mąstymą. Dabar suprantu, kad apsimoka, o pradžioje ėjau aklai, galvojau, kad absurdas visa tai, bet pamėginsiu.
      Merginos, meskit svarstykles lauk, pamatysit, bus lengviau save pamilt.

  5. pritariu tau, kad svarstykles tik tampo nervus. Ir zodis ‘stora’ netinka merginai, moteriai, jos vertos grazesniu budvardziu :). O kaip tavo vyras, jautiesi pries ji gerai budama savimi ? mano vyras tai nemegsta ‘putlesniu’, kas mane tiesiog veda is proto :(…

    • Neįsivaizduoju ką tokiu atveju daryčiau… Galvoje sukasi mintys “jei nemėgsta putlesnių, o tu tokia esi, tai arba nemėgsta tavęs arba pasirenka tave mylėti kokia esi“. Mano vyras kol pasiūlė draugauti matė mane visokią, Jis priima mane tokią kokia esu.

      • Pavydziu tau baltai sveiko vyro poziurio i tave. Mano vyras is seimos, kuriame moteru gimine susitvarkiusi, prisiziurinti. Jo draugu zmonos taip pat susitvarkiusios, taigi apie kazkokius tai lasinius ant saves kabanciu net bijau pagalvot, tektu rimtai pluset sporto saleje.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s